Kedves Wenger!

2014.08.16. 09:30

Kedvelem az e-betűs kihívásokat. (Emberek! Mekegtem egy feledhetetlen levelet. Rendben lesz ez? – valahogy így). A műfajnak 3 érdekes része van: 1. kifejezések e-betűs „lefordítása” minél hamarabb, ahogyan azt Barabás Zoli játszotta a Juventus Rádió hallgatóival. 2. A rapverseny-szerű e-betűvel felelgetek a másiknak, amit Horváth Szilivel játszottam. 3. Komplett történet megírása e-betűs szavakkal. Most ez következik.

 

---------------------------

index.jpgPont 15 éve kedvenc focicsapatom az Arsenal, az angol focibajnokság (=EPL: English Premier League) nagy múltú csapata, amelyet 1997 óta Arsene Wenger menedzsel.

 

Az első hét évben olyan sikerrel, hogy a csapat háromszor lett bajnok, utoljára 2004-ben, VERETLENÜL, de jóval kisebb büdzsével, mint a rivális Manchester United (veres Mencseszter). Ezt azóta sem sikerült megismételnie, mert önfenntartó gazdasági fejlődési modellje miatt a fociból (és a legjobb játékosok eladásából) befolyó pénzt stadionépítési hiteltörlesztésre kellett fordítania. Magában ez nem lett volna baj, ha a Chelsea Roman Abramovicsa és a Manchester City arab tulajdonosa (kelet embere megvette fele-Mencsesztert) nem öntenek az elmúlt tíz évben mintegy 2 milliárd font nettó veszteséget a csapatukba, elsősorban játékosvásárlás formájában. Gyorsan fel is jöttek a Manchester United mellé. 2004 óta minden bajnoki címet e három csapat egyike söpört be, miközben az Arsenal örült, hogy odaért az utolsó, még Bajnokok Ligája szereplést jelentő 4. helyre! (2005-ben és az idén májusban nyert még angol-kupát, a köztes kilenc évben viszont SEMMIT)!

 

A stadionhitel kifizetése után, tavaly ősszel Wenger megvette a világsztár Özilt és a bajnokság első félidejében az Arsenal listavezető volt, de egyszerre 5-6 fontos játékosa megsérült és a helyükre lépő fiatalok nem voltak elég jók. A szezonban később a Chelsea, majd a szintén vörösben pompázó Liverpool (nem-Mencseszter veresek) is vezette a tabellát, de utóbbiak két rossz eredménye végül a Manchester City bajnoki címét jelentette. (A United közben végig a béka hátsója alatt tanyázott).

 

Májusban az angol-kupát a Wembley-ben 0-2-ről 3-2-re fordítva az Arsenal nyerte, így már nem abajgathatják az újságírók (press-emberek) Wengert, hogy kilenc évig egyetlen trófeát sem nyert.

 

A bajnokság ma indul. A szezon felvezető meccsét, a bajnok és a kupagyőztes csatáját, egy hete az Arsenal megnyerte a Manchester City ellen. Ráadásul Anglia két „pénzes” (és rivális) klubja már nem költhetett annyit, mert az európai fociszövetség komoly büntetéseket helyezett kilátásba az erőn felül költő csapatokkal szemben. Eközben a korábban jól gazdálkodó Arsenal simán vásárolhatott játékosokat, sőt, még egykori csapatkapitányára, Fabregasra sem tartott Wenger igényt, aki így a Barcelonából került a Chelsea-hez, amelynek ehhez előbb el kellett adnia egyik hátvédjét (= defender, angolul). Minden adott, hogy jövő májusban, 11 (= eleven, angolul) év után az Arsenal újra bajnok lehessen, sőt, még több trófeát nyerhessen.

 

BEK (=Bajnokcsapatok Európa-kupája), a Bajnokok Ligájának elődje, itt: helyettesítője.

Természetesen, nem hagyhattam ki egy igazi Arsenal szurkoló érzéseit sem. :-)

 

Mindez e-betűvel:

------------------------------

Arsene Wenger.jpgKedves Wenger!

 

Remegve szerkesztem levelem, kegyetlen seregszemle lesz ez. Este elkezded EPL-t, melyben rendszeresen megrendezve emberek egyletekben szervezve, kerek pettyest edzett testekkel kergetve, fejelgetve, testnedvet eregetve versenyeznek. Nyerned kellene.

 

Kedvencemet rengeteg esztendeje menedzseled, s „eleven” esztendeje rettenthetetlen s VERHETETLEN sereged rendre nyert s lett EPL-serlege megszerezve teveled. Nekem szertelen kedvem kerekedett, lebegtem, repkedtem, s lelkendeztem: remek, remek!

 

Egy esztend' eltelt s te nyerted nekem kedvesebb, de kevesebb serleget. Nem sejthettem, de ezzel veszted s vesztem becsengetett! Egy gyermek megelevenedhetett, tejet ehetett, s te hetesszer hetven heted serlegmentesen vesztegetted. Egyben egyre keseregtem, mert remek edzett testek mentek el nem kedvencem egyletekbe kergetve pettyest, s lettek nyertesek. Nem repestem, ellenben ettem kefe, szenvedtem s rettegtem: lesz-e BEK?

 

 

Termettek €-ben edzett, kegyetlen ellenfelek. Chelsee-t kellemetlen ember megszerezte, egyben kelet embere megvette fele-Mencsesztert. Ezzel lett egy meg egy veszedelmes egylet Mencseszterben, meg Chelsee. Te! Ezek emberkedtek: vettek, vettek, vettek, ezerszer ezer €-ket vesztegettek el, de EPL-t rendre, BEK-et meg egyszer-egyszer nyertek, rengeteg serleget szerezve.

 

Te nem lelted fejedet, eszedet, s keseregve meredeztetted szemedet. Nekem meg nem lehetett repkednem. Telek teltek s teltek: ettem kerevetet rendesen, s nyeltem szemcseppeket. Nem leltem helyemet s elvesztettem lelkemet. Nemesebb szervemet emlegettem megkeseredve, mert meccsek rendre elvesztek. Ellenfelek meg nyertek. Lettem rendre fejbe verve, lelkem lekeverve! Egyre merengtem: merre lehet serleg? De te nem lelted.

 

 

Özil, Ramsey.jpgElteltek hetes meg egy, meg egy telek, s termett € kedvencemnek. Vett egy embert, remeket, s ment szekere eszement. Telem feledhetetlen lett. Felserkentem: lehet-e serleg? De kedvencem egyszerre lehetetlen helyzetbe keveredett: megkevesedett. Pettyest kergetve emberek betegek lettek, s helyettek kedves gyerekek fejelgettek, s rendre vesztettek. Serleg meg elszelelt.

 

 

Kedves Wenger! E rettenetes EPL-seregszemle nem engedett nyerned. Fene egye meg!

 

De kegyetlen egyletekkel ez eset egy-egyben megesett. Chelsee nyerhetett? Yeee, de nem nyert! Esetleg nem-Mencseszter veresek? Szenvedve elestek egyszer meg egyszer! Nem kelhettek fel. Mencseszter veresek? Teljesen megfeneklettek! Bezzeg €-ben segedelmezett, kelet szelleme nevelte ember megvette fele-Mencsesztert egylet nyert EPL-serleget. €-nyert emberek helyett! Kegyetlen!

 

 

De te nemes kedvencem menedzsere egyszerre meglelted serleged! Nem EPL serleget: eggyel kevesebbet, de kecseset, nekem kedveset. Kellemetlen esetekbe keveredett nemes kedvencem, de nem kesergett s nem lett levert! Teremtett helyzeteket: egyet meg egyet meg egyet, betette ezeket s nyert Wemble-ben!

2014 FA-kupa győzelem.jpg

Kedvem felkerekedett, lelkem egekbe emelkedett s repkedett! Elfeledtem keserves teleket! Persze: neked sem lehetett kellemes. Press-emberek megettek reggelente, mert serlegmentes embernek nem lehetett respektje. De te e serleggel elhessegetted e szemtelen legyeket. Hess-hess-hess! Menjetek, egyetek kerevetet, megveszekedett fenegyerekek!

 

 

Egy hete remek meccsen nyerted serlegedet fele-Mencseszter ellen. Egyben jelenleg EPL €-ellenes rendszere rendezve! Pettyeses seregszemle ez egyszer nem beteg! Teneked perselyed tele! Fele-Mencseszter €-je elment. Nem versenyezhet veled! Chelsee beteg. Keveset vett, mert €-t kellett teremtsen ehhez. De e szemtelen egylet teremtett. Rettenetes defendert elengedte keletebbre, s rengeteget €-t keresett vele! Megvette kedvenc gyermeked, mely neked nem kellett.

 

Egye fene! Nemes kedvencem ereje meglepett s lefegyverezett engem. Embereket vett, rengeteget. Nem, nem hetet, kevesebbet, de remekeket. Kellettek. Lelkem egyre meredekebben emelkedett felfele, mert e jelen serleggel kecsegtet! Te tetted ezt Wenger! Thenks!

 

 

Kedves Wenger!

 

 

Levelemet ezennel befejezem, s jelzem: te ne levelezz velem, mert e percben tettek kellenek! Ne kegyelmezz! Szekerce eshet fejetekre, de nyernetek kell! Hetente egyet meg egyet, s EPL-serlege meglesz! Nem egy serleg! Serlegek serege! Ne feledd! Kellenek lelkemnek. Rendben?

 

 

Szeretettel,

 

 

E Lelkes Egyed!

------------------------------------

 

 

Tetszett? :-)

 

A képek innen és innen.

 

takacskrisztianir.bolg.hu és facebook.com/takacskrisztianir

A bejegyzés trackback címe:

https://takacskrisztianir.blog.hu/api/trackback/id/tr846607961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása