„Mit nekem te zordon Kárpátoknak
Fenyvesekkel vadregényes tája!
Tán csodállak, ámde nem szeretlek,
S képzetem hegyvölgyedet nem járja.

Lenn az alföld tengersík vidékin
Ott vagyok honn, ott az én világom;
Börtönéből szabadúlt sas lelkem,
Ha a rónák végtelenjét látom.”

 

Így kezdődik Petőfi Sándor Az Alföld című verse, s mint azt az iskolában tanultam, a költő az ún. negatív leírás segítségével veszi sorra, mi minden szépség van a hegyekben, ami neki mind nem kell, mert az ő kedvence az Alföld, ahol ezekből semmi sem található meg.

 

Nem vagyok Petőfi. Negyedik éve élek Tirolban, ami Ausztria, sőt Európa egyik legszebb vidéke. A gyönyörű hegyek közt megtalálhatók a világ legjobb sípályáiból jócskán (róluk majd később), a csúcsok a zöldek és a vizek. Landeck mellett a Zammer Lochputz a víz birodalma, egyik kedvencem. A vízeséstől a mintegy 30 méteres szökőkútig minden megtalálható. Beszéljenek a képek!

 

kiránduládok 2012 júl. 104.jpg 

kiránduládok 2012 júl. 109.jpg

 

kiránduládok 2012 júl. 114.jpg

 

kiránduládok 2012 júl. 116.jpg

 

kiránduládok 2012 júl. 121.jpg

 

kiránduládok 2012 júl. 123.jpg

 

kiránduládok 2012 júl. 126.jpg

 

kiránduládok 2012 júl. 207.jpg

 

kiránduládok 2012 júl. 208.jpg

 

kiránduládok 2012 júl. 210.jpg

 

kiránduládok 2012 júl. 211.jpg

 

kiránduládok 2012 júl. 212.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://takacskrisztianir.blog.hu/api/trackback/id/tr386735385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moin Moin 2014.09.28. 19:11:30

„Bis ned guad auf Glück und fülls di' ned wohl?
Dann pack t' ein in Sackn und foahr ein ins Tiroi!
Holla diridia! Holla drio!
Die Tiroia' san lustig, die Tiroia' san froah!"

:-)
süti beállítások módosítása